Praagreis 5des 2018

Gepost op 23 mei 2018 om 07:06 • Uncategorized

Dag 1

We zijn vertrokken 1 april in België op twee aparte bussen richting Praag. Eenmaal daar aangekomen hebben we een ontbijtje gegeten en daarna zijn we er meteen in gevlogen. De stadsdropping was onze eerste activiteit en meteen ook onze eerste kennismaking met het mooie Praag. Nu waren de twee groepen weer gemengd dus was iedereen bij elkaar om samen het middagmaal te eten. Hierna kregen we nog een rondleiding door onze gids zodat we Praag echt goed leerden kennen. Na ons avondmaal zijn we nog gezellig gaan bowlen.

Dag 2

We beginnen de dag met een rondleiding in het concentratiekamp ‘Terezin’. Na dit toch wel zware bezoek gaan we samen gaan eten. Hierna kregen we nog een rondleiding in de Burchtwijk. Als avondactiviteit maakten we een boottochtje en konden we genieten van een buffet.

Dag 3

We startten de dag met een bezoek aan een museum naar keuze, hierna waren we vrij en hebben we de winkelstraatjes afgeschuimd en gezellig gegeten in een lokaal restaurantje.
Na ons middagmaal maakten we een lange busrit naar Cesky Raj, om hier een ‘gedurfde’ wandeling te maken. In de avond gingen we naar de grootste disco van Europa. Hier keken we al de hele week naar uit. Eenmaal binnen was het net als in de films, vier verdiepingen met telkens een ander thema, mensen van over heel Europa komen daarnaartoe.

Dag 4

De laatste dag is aangebroken. Na een moeilijke ochtend vertrokken we naar de Joodse wijk in Praag. Hierna kregen we nog hele dag vrij en kon iedereen zijn laatste uren in Praag spenderen zoals die zelf wou. Net voor ons vertrek naar België hebben we nog met de hele groep samen het ‘laatste avondmaal’ gegeten.
Hierna namen we afscheid van Praag en vertrokken terug naar België.